måndag 6 april 2009

Sverigedemokraterna är inget rasistiskt parti


Då även den vänsterextremistiska tidningen "Expo", som kallar sig för "demokratisk tidskrift" nu hittat till min blogg måste jag direkt påpeka att jag aldrig någonsin sagt att alla Sverigedemokrater som befann sig på färjan till Tallinn skulle avgå eller bli uteslutna. Om någon trott det är det en mycket stor missuppfattning. Vad jag i ett tidigare inlägg syftade på var att rasister inte hör hemma i Sverigedemokraterna och att om det efter Kalibers fräcka infiltration visade sig att det fanns någon rasist inom sd skulle jag gärna se att denne lämnade partiet.

Jag har själv aldrig träffat någon rasist inom Sverigedemokraterna och efter mitt stora engagemang anser jag mig ha träffat väldigt många representanter och medlemmar. Därför blev jag, liksom andra partivänner, förvånade efter Kalibers infiltration även om den är extremt vinklad och även i vissa fall felaktig. Jag har ett stort förtroende för vår partistyrelse och tycker att de har gjort ett oerhört bra jobb.

Jag, liksom Sverigedemokraterna, står för att vara mot all sorts rasism och extremism.

10 kommentarer:

roberth sa...

Hur kan du tacka Stasiradion för detta? Jag menar hur tänker du igentligen?

Markus Wiechel sa...

Jag tycker att det är förskräckligt vad dom har gjort, så nej jag tackar dem inte. Expo har vridit på sanningen som vanligt. Se mina andra blogginlägg.

itsweden sa...

Jag tillhör gräsrötterna inom Sd kan man väl säga, jag företräder alltså inte Sd och behöver inte kompromissa på ett demokratiskt sätt med mina åsikter så som företrädare för partiet måste göra på samma sätt som alla som är förtroendevalda på en demokratisk väg.

Jag tycker att du har skrivit bra om händelsen här och det är bra att du kommenterat expos kommentar om dig. Vad jag reagerar mot är övertydligheten inom Sd mot rasism. Jag har vuxit upp med att rasism innebär att människans olikeheter på olika platser på jorden gör att man kan värdera människor som olika värde och att denna värderingsskala sedan skulle vara universellt giltig och inte baserat på subjektivt tyckande och att man sedan skulle ha en universell rätt att behandla människor illa med hänvisning till att de är mindre värda.

Jag ingår inte i gruppen som anser att alla människor är lika värda, endast Gud kan se oss på det sättet. Olika sociala förhållanden gör att jag värderar min fru som mer värd än andra kvinnor men jag är medveten om att det är ytterst subjektivt. Istället för att tjata sönder den patetiska klyschan att alla är lika värda så tycker jag att det är bättre att vara ärlig och säga att alla människor har ett visst värde enbart som människor och att ingen människa har något värde som den nödvändigtvis måste leva upp till, dom duger ändå. Jag lider av att se människor i tredje världen fara illa därför att jag kan identifiera mig med andra människor, dom behöver inte vara lika värda eller värda något alls egentligen för att jag ska känna empati.

Milla sa...

Jag håller med dig, för jag tror jag förstår vad det är du menar.

Jag tog lång tid på mig innan jag bestämde mig för att gå med i SD, för jag ville försäkra mig att brunskjortor och bombarjackor inte fanns med. Och det gör det inte, SD består av helt vanliga människor.

Eftersom vi vet att vi har ögonen på oss hela tiden, och att allt vi gör och säger mest troligtvis kommer att förvrängas så måste vi tänka 3 ggr innan vi gör nåt.

Skulle det ha varit SSU eller MUF som varit på denna resa hade rubriken inte blivit Rasister eller Nazister, då hade det bara handlat om en fylleresa i värsta fall.

Jag har oxå bloggat om detta och har min åsikt klar, och tror svenska folket är rätt trötta på dessa tröttsamma snedvridningar,

Men..människor som uttrycker eller citerar förbjudet material ska helt klart inte få reprensentera partiet.

Mitt förtroende för Jimmie Åkesson står helt klart fast, sen finns det kanske personer som jag har mindre förtoende för i nuläget.

Förlåt att det blev så långt :)

Jimmy S. Windeskog sa...

Men nog har du väl träffat Erik lmqvist?

roberth sa...

Jimmy windeskog har en privat liten vendetta mot Sd. Sedan han blev utsparkad från partiet skriver han på allehanda bloggar för att försöka underminera Sd. Förövrigt vet vi inom Sd vilka falska personer som står bakom Expo.

Markus Wiechel sa...

Ja. Stackars Windeskog.. kan inte vara lätt att inse att han inte är välkommen i sd.

Fyrvaktaren sa...

"Vad jag i ett tidigare inlägg syftade på var att rasister inte hör hemma i Sverigedemokraterna och att om det efter Kalibers fräcka infiltration visade sig att det fanns någon rasist inom sd skulle jag gärna se att denne lämnade partiet."

Har tyvärr inte hittat till det inlägget. När publicerades det?
Länk tack.

Mvh

Fyrvaktaren

Markus Wiechel sa...

Jag tog bort det för att det blev allt för många kommentarer. Då jag granskar alla kommentarer innan hade jag tyvärr inte tid att göra det med det inlägget. Detta inlägg fungerar som en ganska bra sammanfattning.

Fyrvaktaren sa...

Som du som en smart kille förmodligen fattade, så misstänkte jag precis det.

Jag har röstat på Sd - och i brist på alternativ - skulle jag göra det igen. Ja, jag kommer att göra det i valet till EU-parlamentet 7 juni.

Nej, jag är inte sd-medlem. Tänker inte bli det. Värderar mitt oberoende för mycket.

Men du är en klart sympatisk mänska, och kanske en "påläggskalv" i ett framtida Sd.
Låt oss hoppas!

Det är indirekt (?) starkt av dig att erkänna svagheter såsom att du raderade det där inlägget.

Inte ironisk, om du nu tror det.

Som jag till en ung arbetskamrat igår, när vi såg på Janne Josefsson: "Politiken är Djävulens revir."

Jag sa oxå att jag kan känna samhörighet med människor som delar mina litterära & humanistiska intressen, men när de öppnar munnen politiskt, så undrar man om de slagit sig.

Jag sa oxå att jag trodde att det handlade om att vita europeer får dåligt samvete, när de sitter och käkar chips och samtidigt i tv-rutan ser ett afrikanskt barn med flugor i ansiktet.

Kanske jag förolämpar någons intelligens, men jag tror allvarligt att det kokar ned till det!