måndag 13 april 2009

Obama och "beatboxing"


Jag hoppas att alla nu har haft en trevlig påskhelg, det har nämligen jag och nu är jag, efter några dagars paus, tillbaka i bloggvärlden. Detta inlägg kommer inte handla om Sverigedemokraterna utan om politikern jag länge har stöttat i USA, nämligen President Barack Obama.

Min gode vän Rado från Bulgarien skickade ett klipp där någon har gjort om ett tal av Obama till något mycket roande. I detta klipp ser det ut som om Presidenten gör ett framträdande med något som kallas "beatboxing".

Hoppas att ni tycker det är roande, ni kan trycka här för att se det.

4 kommentarer:

itsweden sa...

Jag tycker att det är ganska kul att du som är antirasist (i alla fall med i ett parti som är öppet antirasistiskt, öppet på grund av dess historia) har marwie88 som bloggnamn. :-)

88 är ett kodord inom nynazismen, 8:orna syftar på 8:e bokstaven i alfabetet (HH) och vad det står för kanske du kan räkna ut själv?

Jag gissar att du inte ens är intresserad av de rasistiska grupperna i Sverige och varför skulle du vara det? För normalt folk så syftar väl 88 på en glass. Jag tycker inte att du ska krångla och ändra bloggnamnet av den här orsaken. Låt oss gå samman med GB glass och återerövra beteckningen 88:a :-)

Anonym sa...

Han är född 1988 och heter Markus Wiechel (Mar- för förnamnet och Wie för efternamnet).

Markus Wiechel sa...

"Anonym" har rätt.. Jag ville heta Marwi men det gick inte så då fick jag peta in 88 då det är året jag är född.

itsweden sa...

Det kliar säkerligen i fingrarna hos "journalisterna" från expo att försöka göra en stor sak av att du är 1988:a :-)

Numera är det väl inte så många som tar expo på allvar längre, förutom vissa reportrar nångång då och då. Expo har ju svindyra kurser där de lär ut "argument" mot bland annat Sd. Ibland händer det att man stöter på stollar på nätet som tror att expos "argument" är hållbara i en öppen debatt, det fungerar ju i monologer i riksdagshuset när man talar om Sd. Några highlights från expo är när de skrev artiklarna om kvinnor inom extremhögern. Till och med jag tyckte att dom var roliga först tills att jag insåg hur kränkande de måste vara för kvinnor som läser dom. Andra hemskheter är när Stieg Larsson (expo, numera död) kämpade för att littelfiera den grova gruppvåldtäkten i Rissne för några år sedan. Mig veterligen är det bara män som jobbar inom expo vilket uppenbarligen har skapat en viss attityd mot kvinnor inom expo.